Infinity BETA 50 vloerspeaker

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Infinity BETA 50 vloerspeaker op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,3

dekker02 14-10-2012

Ik heb de beta serie nu 4 jaar staan in cobinatie met een harma / kardon avr139
En zins een paar maand de sataliet speakers bij gevoegd om het genot af te maken
Ik heb de beta 50 speakers op nog geen enkele misser betrapt alles wat ze doen is
Dikke raak en heb een brede smaak van muziek van bluese tot dubsteb gewoon kippe vel
Er is zelfs wel een gezegd door een visite op een feestje hier
Van dat je dit in huis mag hebben gewoon ziek! !
Nou is ziek een groot woord maar als je een beetje stevig r&b gaat draaien en de kleren klapperen aan je lijf (zonder sub wel te verstaan ) zijn ze gewoon???
Mensen die als deze jongens hebben zullen het of nog wel ervaren /ervaren wat als ze echt kunnen gewoon een genot om te ervaren ze blijven verrassen

Ad58 24-02-2009

Na jarenlang een Beta-HCS setje te hebben beluisterd, de grote sprong gewaagd en een paar Beta 50's aangeschaft (samen met de center C-360)
Omdat ik de mijne 2ehands kocht, hoefden ze niet meer in te spelen. Ik kan alleen maar zeggen dat dit serieuze speakers zijn! Het geluid is strak, helder, gedetailleerd en neutraal. Ook de bassen zijn strak en diep. Hoog, midden en laag is prima vertegenwoordigd en ook bij complexere stukken kun je ieder instrument en zanger plaatsen. Deze speakers bieden geweldig veel voor het geld en de afwerking is ook keurig! Sinds ik ze heb, heb ik alleen maar ademloos mijn CD-collectie beluisterd. Ofschoon ze groot zijn, ogen ze niet fors in het interieur en ik kreeg zelfs van een paar vriendinnen complimenten, omdat ze aanwinst voor het interieur vormen! Ook mijn vrouw ervaart dit zo.

Ik heb ze aangesloten op 2,5mm zuurstofarme bekabeling van de rol. Mijn verdere installatie: een harman Kardon 335 en een Teac CDP-4500 Cd-speler

antonius65 18-11-2008

Heb deze speakers een half jaar in mijn bezit en ben er heel tevreden van.
Ze hebben een tijdje nodig om in te spelen, een paar weken zelfs, maar ineens bemerk je de krachtige bassen.
Ik luister er alle genres muziek op, behalve heavy metal, en gebruik ze ook voor de TVgeluidsweergave.
Eigenlijk zijn de boxen onderdeel van een surround systeem, maar ik denk dat je het eigenlijk zonder subwoofer kunt stellen.

adl2008 28-09-2008

in 1991 heb ik een paar ref. six aangeschaft. het geluid was toen, in mijn oren, van superieure kwaliteit. mijn beoordeligscriterium was en is dat wat je hoort net zo moet klinken zoals je je dat herinnert van het concert, optreden of wat dan ook ongeacht of je versterker hard of zacht staat, een contrabas moet natrillen en het verplaatsen van de vingers over snaren moet je kunnen horen. drie jaar geleden vielen woofers en midrange spontaan uit elkaar, totaal vergaan, reparatie stond niet in verhouding met de kosten. na een half jaar zoeken en luisteren zijn het inf. 50 geworden die tot volle tevredenheid jazz, pop, rock en klassiek laten horen. voor house, rap en aanverwanten totaal ongeschikt dat kunnen de speakers niet bijhouden en je schud de woofers en midrage uit elkaar. ze staan op spikes en inmiddels zitten er gaatjes in het klicklaminaat. goede kabels zijn een must. het zijn speakers waarvan de klankkleur, ongeacht het vol. niet verandert en die het geluid niet verkleuren. ik heb een pioneer referece versterker van 2x 180w continue

Herman H 23-07-2008

Deze speakers heb ik nu drie jaar staan. Vrij snel na de aanschaf vond ik ze minder klinken dan in de luisterruimte. Om alsnog tot een goed resultaat te komen heb ik ze gemodificeerd.

De scheidingsfilters zijn aangepast met betere spoelen en condensatoren. De kast bekleed met loodbituum en pirexschuim. En vervolgens de interne bekabeling vervangen door betere. De totale kosten vielen mee en het was een leuke klus om te doen. Wel een beetje eng om je nieuwe speakers te beroven van de fabrieksgarantie door ze te verbouwen maar het resultaat is zeer goed uitgepakt.

Naast de verbetering van het gehele klankbeeld is met name het laag is een stuk beter geworden. Het blijft nu volledig strak en dat heeft mijn voorkeur. Ze wilden soms een beetje bonken maar dat is volledig weg.

Ze staan aangesloten op een Yamaha RX-V1500.

Herman

mr fredrik 12-02-2008

Deze jongens nu een maand in bezit, van het geluid kan ik alleen maar zeggen dat het de beste prijs/kwaliteits verhouding op de markt is. Super boxen voor een mooie prijs. Afwerking is bijzonder fraai, spikes worden gratis meegeleverd!

Hans 35 27-09-2007

Lange tijd stond ik cynisch tegenover deze luidsprekers vanwege de lage aanschafprijs. Maar ik was toch ontevreden over mijn huidige set speakers en na lang rondbellen vond ik een adres om ze te beluisteren.
Wat mij meteen opviel is de gelikte afwerking van de kasten. Was dit nou gefineerd of geplastificeerd? Ach, als je er met je neus bovenop moet dan is die vraag eigenlijk al niet meer belangrijk. En dan het gewicht, echt loodzwaar! Bij de luistertest viel eigenlijk al meteen op dat sommige (ook veel) duurdere luidsprekers minder prettig klonken dan de Beta's en ik was na een uurtje of wat luisteren en vergelijken wel overtuigd.
Het duurt inderdaad een tijdje voordat ze 'ingespeeld' zijn, na een paar dagen merk je dat het laag wat meer loskomt. Maar wat een kwaliteit voor zo'n relatief lage prijs! Zo enorm veel detail en plaatsing in het midden en hoog en het diepste laag rolt er met het grootste gemak uit, zonder te overheersen. Het hele plaatje klopt gewoon. Dezelfde maand heb ik als surrounds een set Beta 40's besteld en een C360 als center. Ik heb deze set nu meer dan een jaar en ik herontdek mijn muziek en film collectie nog dagelijks. Ondanks dat de eerdere modellen van Infinity de naam hadden een vrij stevige versterker nodig hadden om voldoende aangestuurd te worden merk ik daar met de Beta's weinig van, mijn antieke NAD einversterkers van 'slechts' 60 Watt per kanaal voldoen prima. Subwoofer vind ik vooralsnog niet nodig, bij sommige dvd's zijn de laag-effecten echt bruut! Heel klein minpuntje, de frontpanelen hadden wat mij betreft zwart mogen zijn i.p.v. grijs, maar dat is een kwestie van smaak. Als je geen bezwaar hebt tegen grote kasten in huis (1.10 m inclusief - geïntegreerde- spikes), gewoon kopen!

Voor de insiders: De set speelt op een NAD 1300 voorversterker, Technics SH-AC500D surround decoder, NAD 2240PE eindversterkers, Marantz CD6000 cd-speler, Dual CS5000 platenspeler, Panasonic DVD-S75 dvd-speler.

Erikaerts 21-04-2007

De infinity beta 50'gers zijn prachtspeakers, ze ogen mooi in het interieur (hell, het is gewoon meubilair !) en ze klinken ook nog eens zeer mooi ...

Ik ben erg tevreden over mijn aankoop, ik had op internet reeds enkele reviews gelezen en ben dan naar de winkel geweest om eens een luistertest te doen, echter de beta50 was niet beschikbaar maar wel de beta 20, ik heb deze vergeleken met andere speakers in hun prijsklasse (zoals bookshelf modellen van b&w, enz ..) Mijn keuze was vrij snel gemaakt imho ... De infinity's klinken zo helder, zo mooi, je moet het gewoon horen om het te geloven :)

Geef ze tijd om los te komen en de beta50'gers blazen je gewoon weg ! Diepe/strakke bassen & heerlijke hoge tonen, wat wil je nog meer :p ?

Ben zeer tevreden

B. Stylo 09-02-2006

Ik had twee goeie stereo speakers nodig.
Ik heb een extreme lange tijd gezocht naar 2 goeie speakers.

Ik was al in het bezit van de infinity primus HCS
mij maakte het niet zoveel uit wat het merk zou worden het moest gewoon goed
klinken.

Ik ben in Zuid Holland en in Brabant alle hifi winkels langs gelopen en ik heb
goed geluisterd.

Naar egt alle merken gehoord te hebben; B&W Dali Quadral Kef Jbl energy etc.

Kwam ik tot de toevallige conclusie dat de Beta 50 van Infinity het mooiste
klonk en daarintegen niet het duurste was.

Hier was ik wel verbaasd over.

Ik heb deze speakers al ongeveer een half jaar in huis ik geniet tot in de
zevende hemel bij elke stukje audio of video wat ik draai.

Ik heb dit aangesloten op een.
Harman avr 5500
pioneerd dvd 575 voor films dvd audio en sacd
denon dvd 700 concerten
harman HD 970 cd speler
Philips Dvdr725H
Xbox playstation en gamecube
Kabels allemaal Monstercable Perfect.

de rest van de set is tot nu toe de primus klinkt perfect
en uiteraard alles aangesloten met goeie bekabeling. geen bagger zooi of
goedkope snert kabels.

Remco 77 06-03-2005

Ben trotse bezitter van de beta 50.Ben erg te spreken over het mooie volle
geluid.De speakers hebben wel wat tijd nodig om los te komen.De afwerking is
erg goed,de metalen fronts geeft de speakers een robuust uiterlijk.mijn set
bestaat uit receiver Yamaha rxv 1400,2 x beta 50 front,sub beta sw 12,center
beta c 250,surround 4 x beta 20.Echt een aanrader,zowel voor muziek(stereo)als
voor films.

KeesWF 01-09-2004

Ben het geheel eens met Ed x. In het begin wist ik niet goed het geluid af te
stellen; vond de bas matig. Kennelijk hadden de speakers een tijd nodig om warm
te lopen. Nou, dat is intussen gebleken. Een zeer mooi, diep én strak laag.
Zwaar geluid, dat kan - bij wijze van spreken - iedere fabrikant beloven en
aanbieden, maar een basgeluid dat niet wegflubbert in ongrijpbare diepten,
dat is iets anders. Het maakt het luisteren ook niet vermoeiend. Ook het midden
en hoog zijn goed verdeeld. Een grote spreiding van hoog tot laag; alles komt
aan bod. Heb de beta's aangesloten op Denon PMA 920 (2 x 125) en heb nieuwe DVD
2200.
Ben zeer tevreden.
Wat de uitvoering betreft: ze zijn groot, maar ogen in het interieur niet
kolossaal. Daarbij komt dat de fronten uit zeer fijn metaal bestaan, als een
buitenmaats scheerblad. Een kat zal er geen krabpaal van kunnen maken. Niet
onbelangrijk! Speakers zijn dus veilig geborgen! Ik vind ze erg mooi (ik heb de
beuken versie)

Savox 14-07-2004

Mijn set bestaat uit 2 beta 50's , 2 beat 20's de C360 en SW-12. Nou mensen ik
kan wel zeggen dat een film zo spannend, vol en helder klint dat ik niet meer
naar de bios ga, als tv gebruik ik een sanyo plv-z2 beamer dus genieten maar.
Ook voor muziek is deze speaker een hele goede keus, volle en natuurgetrouwe
bas en een zuiver middenbereik en een zeer helder hoog bereik. Kortom : niet
twijfelen en genieten maar.

Groeten,
=][DBoZ][=Savox

Ed x. 09-07-2004

In het begin vallt de bas wat tegen. Ik heb de speakers inmiddels bi-wired
aangesloten. Het geluid wordt steeds beter en de bas is inmiddels tot volle
wasdom gekomen gewoon fantastisch. Ik heb ook een subwoofer aangesloten maar
die is bij het afspelen van CD's niet echt nodig.
Ze zijn aangesloten in een home-cinemasystem en het geluid bij de films is echt
verpletterend. Alles klinkt mooi strak.
Gebruik wel goede kabels wat dat scheelt enorm